Finalist BouwKennis Marketing Jaarprijs
Project De Smaaktuin op het Veemarktterrein in Utrecht is één van de drie finalisten voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs.
De Smaaktuin van ERA Contour is een smaakvol, aansprekend en vrolijk woonconcept voor een nieuwbouwbuurt op het Veemarktterrein in Utrecht. Het project is ontwikkeld in samenwerking met woningcorporatie Bo-ex, gemeente Utrecht, architectenbureaus De Zwarte Hond, Marc Koehler en Groosman partners en mede-opdrachtgevers. De huizen in de Smaaktuin zijn allemaal "eigen" en bestaan uit individuele panden in een stedelijke setting van modern-duurzame architectuur rondom een besloten binnentuin. De Smaaktuin richt zich op jonge en doorstroomgezinnen met werkende ouders, zo tussen de 35 en 45 jaar met 1 à 2 kinderen. Het concept is geheel ontwikkeld in mede-opdrachtgeverschap en speelt in op specifieke woonwensen van de markt. De consument wordt bij iedere beslissing betrokken om alles op smaak van de geïnteresseerden te brengen.
De overige finalisten naast De Smaaktuin zijn Niko – De snelste installateur en ORGA architect – De Groene Bouwketen. Donderdag 19 september wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in theater Spant! te Bussum. De uiteindelijke winnaar wordt voor 50% bepaald door de vakjury en voor 50% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst.
Meer info over De Smaaktuin? Ga naar het projectitem of mail architect Bart van Kampen.